.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با اعلام رييس جمهور از امروز
اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شد
جمهوري اسلامي همين است يعني پاي مردم بودن و با مردم بودن. اگر در اجراي اين طرح در زمينه‌اي كم آمد آن را جبران مي‌كنيم. با مردم مشورت مي‌كنيم. همه بايد براي اين طرح با هم همكاري كنيم و ايران را بالا ببريم. ايران بايد به بالاترين نقطه برسد، نبايد در هيچ كجاي دنيا ما را دست‌كم بگيرند. هيچ كشوري به اندازه ما تمدن و فرهنگ خلق نكرده است و به ارزش‌هاي انساني خدمت نكرده است.
اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها آغاز شد

رييس جمهور از اجراي مهم‌ترين بخش از طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، از امروز (يكشنبه) خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران، شب گذشته ضمن حضور در برنامه زنده تلويزيوني، گفت: بخش مهمي از طرح هدفمند كردن يارانه‌ها كه به منزله بزرگ‌ترين طرح اقتصادي تاريخ ايران محسوب مي‌شود، از امروز آغاز مي‌شود.

رييس قوه مجريه كه از شبكه يك سيما با مردم سراسر كشور سخن مي‌گفت، آغاز اين طرح را سرمنشاء تحولات عظيم اقتصادي در آينده خواند و به تشريح جزييات بيشتر آن پرداخت.

رييس جمهور با ارائه آمار و ارقام در بخش مصرف انرژي، از فوايد اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها و آثار مثبت آن بر اقتصاد كشور سخن گفت.

محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در گفت و گوي زنده تلويزيوني با مردم با تاكيد بر اينكه ايران با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها وارد شرايط جديد اقتصادي مي شود،اظهار داشت كه با آغاز اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، قيمت هاي جديد كالا طي اطلاعيه‌اي از سوي ستاد هدفمند سازي يارانه ها اعلام مي شود.

وي افزود: ستاد هدفمند سازي يارانه‌ها در اطلاعيه‌اي كه امشب صادر مي كند، قيمت‌هاي جديد كالاهاي مختلف را اعلام مي كند.
رييس قوه مجريه با بيان اينكه قميت جديد آب نيز پيش بيني شده است، گفت كه افزايش قيمت‌ آب، برق، گاز به صورت بسيار ملايم و به صورت پلكاني است.

رييس جمهوري افزود: با اين شيوه افزايش قيمت‌ها براي كساني كه مصرف كمتري دارند، بسيار پايين است و هرچه مصرف بالا رود، مابه التفاوت آن افزايش مي يابد.

احمدي نژاد همچنين درباره تمهيدات دولت براي روستاهايي كه هنوز از نعمت گاز برخوردار نيستند ، گفت: مقرر شده است براي روستاهايي كه از نفت سفيد و كپسول گاز استفاده مي كنند و نيز مناطق جنگلي و صيادان، كوپن (كالابرگ) پيش بيني شده است تا زماني كه قيمت ها به صورت كامل آزاد نشود، قيمت‌ها براي اين افراد پايين و به صورت كوپني است.

رييس جمهوري افزود: مقداري نفت و گاز در اختيار فرمانداري ها و استانداري ها قرار داده شد تا در موارد پيش بيني نشده و اضطراري به افراد قرض داده شود.

** قانون يارانه‌‌ها از فردا اجرايي مي‌شود
وي با بيان اينكه دولت در خدمت مردم است و همگام با آنها حركت خواهد كرد، خاطرنشان كرد: اگر اتفاقي در بازار رخ دهد ما جبران مي‌كنيم از اين رو مردم عجله نكنند بويژه آنكه قرار است قانون يارانه‌ها از فردا اجرايي شود.

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه مردم در استفاده از اين پول بايد برنامه‌ريزي كنند، تصريح كرد: با توجه به اينكه گامهاي بعدي اين طرح نيز اجرايي مي شود، از اين رو مردم در مصرف اين مبالغ دقت كنند چرا كه قرار است اين مبالغ به دوبرابر افزايش يابد.

احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه مردم در مصرف اين مبالغ دقت كنند به آنها پيشنهاد كرد كه بخشي را براي اين آينده فرزندان خود پس‌انداز كنند.

وي زمان افزايش دوبرابري مبالغ يارانه ها را از سال آينده بيان كردو گفت: در اجراي اين طرح همكاري‌هاي خوبي بويژه از سوي نمايندگان مجلس انجام شد.

رييس جمهوري با بيان اينكه مردم در اجراي اين قانون دولت را به خوبي همراهي كردند،‌ اظهار اميدواري كرد كه در بودجه سال آينده مجلس هم همچون گذشته با دولت همراهي كرده تا گامهاي بعدي به خوبي برداشته شود.

رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه زيبايي زندگي در رحمت زندگي كردن مردم است، افزود: اگر ملتي نسبت به هم رحيم باشند و همديگر را دوست داشته و و مراعت يكديگر را بكنند خدا هم مراعات آنها را خواهد كرد.

وي در عين حال با تاكيد بر اينكه تنها به فكر خود بودن، كار نادرست و ناپسندي است، گفت: بدتر از اين افراد كساني هستند كه به فكر خود بوده و به دنبال آن هستند كه از خلا و تحولات سوء استفاده كنند.

رييس جمهوري زيبايي زندگي در درست مصرف كردن و نه در انباشتن دانست و گفت:‌زيباترين زندگي را كساني خواهد كرد كه براي ديگران زندگي مي‌كنند.

وي با اشاره به زندگي امام حسين (ع) گفت: امام حسين (ع) همه وجود خود را براي جامعه فدا كرد و بالاترين زندگي را امام انجام داد.
احمدي نژاد با بيان اينكه انسانهاي وارسته بالاترين زندگي را مي‌كنند از همه چيز زندگي لذت مي‌برند، گفت: بايد ما مراعات هم را بكنيم و اينگونه نباشد كه با اندك موضوعي به دنبال اضافه كردن قيمت باشند.
وي تصريح كرد: در اين زمينه مقياس ما بايد ملي باشد. در واقع كاري كه مي‌خواهيم انجام دهيم بايد ببينيم بازگشت و انعكاس آن به زندگي ما چه مي‌شود.

رييس جمهوري در ادامه به ذكر نكاتي براي مردم اشاره كرد و گفت: پولي كه به حسلاب مردم واريز شده است يك پول ويژه است. در واقع اين پول متعلق به بيت‌المال است.

وي اين پول واريز شده به حساب سرپرستان خانوار را پول بابركتي دانست كه زمينه رشد جامعه را فراهم مي كند. از اين رو بايد مراقب بود كه اين پول را وارد ساير پولهاي ديگر نكنيم تا اثر آن از بين نرود.
وي مبلغ يارانه واريزي به حسابها را يك گام در جهت عدالت دانست و بارديگر به مردم توصيه كرد: مردم از اين مبلغ به درستي استفاده و مصرف كنند.

** تاكيد احمدي نژاد به تعجيل نكردن مردم براي برداشت مبلغ يارانه
رييس جمهوري در توصيه خود به مردم تاكيد كرد كه بلافاصله براي برداشت مبلغ يارانه مردم به بانكها مراجعه نكنند.

وي يادآور شد: مبلغ يارانه‌ها به صورت دوماه به حسابها واريز شده تا خيال مردم راحت شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه اين طرح ده‌ها سال ديگر ادامه دارد، تصريح كرد: به فضل الهي اين طرح به نحوي ادامه خواهد يافت كه كسي نمي‌تواند آن را لغو كند و نسل‌هاي پي در پي از آن استفاده خواهند كرد.

رييس جمهوري با بيان اينكه مردم اين چند ماه اول اجراي قانون يارانه‌ها را تحمل كنند، افزود: اگر مبلغ يارانه‌ها به سرعت وارد بازار شود، بازار را به هم ميزند و در نتيجه اثر آن به خود آنها و جامعه برمي‌گردد.

وي به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري اين يارانه‌ها در بخشهاي مختلف صنعت، خدمات، بانكها و غيره اشاره كرد و گفت: در بخش‌هاي گوناگون و بازارا بسته‌هاي خوبي پيش‌بيني شده است.

** مردم تا دريافت قبض‌هاي برق،‌ آب و گاز صبر كنند
رييس جمهوري در ادامه از مردم خواست تا دريافت قبض‌هاي برق، گاز و آب از هزينه كردن مبلغ يارانه‌ها خودداري كنند.

وي دراين رابطه افزود: مردم دوماه صبر كنند تا قبضها را دريافت كرده و بعد از حساب و كتاب،‌نسبت به كاهش مصرف خود مديريت كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه خانواده‌ها با كمك و همفكري و مشورت در اين خصوص اقدام كنند، اين اقدام را آموزش مديريت اقتصاد براي فرزندان در خانه دانست تا مديريت اقتصادي را فرا گيرند.

رييس جمهوري همچنين افزود: مردم بگذارند بعد از دريافت قبضها ،‌ ببيند چه مقدار از مبلغ يارانه اضافه است و سپس براي مازاد آن برنامه‌ريزي كنند.

** واريز مبلغ 4هزار تومان يارانه اضافه به حساب سرپرستان خانوار
احمدي‌نژاد به واريز مبلغ اضافه به حساب سرپرستان خانوار در طي چند روز آينده اشاره كرد و گفت: مردم توجه كنند كه بار ديگر يك واريز دوم در مرحله اول خواهيم داشت.

وي افزود: با توجه به اهميت نان در مصرف مردم، هرچند در بخش واريز نخست به اين موضوع نيز توجه شد اما به دليل اهميت نان در مصرف مردم و اينكه مردم نان خوب مصرف كنند، مبلغ چهار هزار تومان ديگر به ازاي هر نفر در 10 روز آينده به حساب سرپرستان خانوار ريخته خواهد شد.

وي بايادآوري پرداخت بيش از چهار هزار ميليارد تومان يارانه نان در كشور، افزود: با اين وجود بيش از اين ميزان هم مردم براي خريد نان هزينه مي‌كنند كه با جلوگيري از اين اتلاف و كيفيت پايين نان، مردم مي‌توانند بهترين نان را مصرف كنند.

وي در عين حال اظهار داشت: با اين برنامه‌، گندم اضافه نيز صادر مي‌شود كه در نتيجه درآمد آن به حساب مردم ريخته مي‌شود و جايي دوري نمي‌رود.

** مصرف انرژي در ايران 4 برابر متوسط جهاني است
احمدي نژاد در ادامه اين مصاحبه مستقيم تلويزيوني به تشريح ابعاد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و گفت:اجراي اين قانون از حدود سه سال قبل آغاز شد و دولت به طور رسمي از سال جاري آن را اجرايي كرد.

وي با بيان اينكه دولت از پنج سال پيش كار مطالعاتي اجراي قانون را آغاز كرده است، اجراي اين قانون را بزرگترين طرح اقتصادي كشور و در عين حال مردمي ترين طرح اقتصادي كشور توصيف كرد.

رييس جمهوري نعمت انرژي در كشور را يك ثروت خدادادي و متعلق به مردم دانست و گفت: بهترين حالت براي مديريت ثروت ملي مشاركت دادن مردم در اداره كشور و مديريت اين ثروت است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بخش انرژي يكي از بخش هاي اقتصاد كشور است كه بخش قابل توجهي از يارانه‌ها را به خود اختصاص داده است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد از انرژي به عنوان يك ثروت خدادادي به بهترين نحو استفاده كرد، افزود: امروز به دلايل گوناگون از اين ثروت به درستي استفاده نمي شود و‌ آثار آن در اقتصاد كشور سازنده نيست.

رييس جمهوري به ارايه آمار و ارقامي در خصوص مصرف انرژي در كشور پرداخت و گفت: امروز روزانه نزديك به معادل 5/6 ميليون بشكه نفت و گاز در كشور توليد مي شود كه از اين ميزان تنها دو ميليون و 300 هزار بشكه صادر مي شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه چهار ميليون و 300 هزار بشكه نفت و گاز توليدي در كشور مصرف داخلي دارد، افزود: با احتساب قيمت 85 دلار براي هر بشكه نفت و مصرف روزانه چهار ميليون و 300 هزار بشكه در روز مشخص مي‌شود كه سالانه بيش از 120 هزار ميليارد تومان انرژي در كشور مصرف مي شود.

رييس جمهوري تصريح كرد: اين ارقام به اين معني است كه ايران حدود چهار برابر متوسط جهاني انرژي مصرف مي كند در حالي كه ملت ايران بيش از چهار برابر متوسط جهاني از رفاه برخوردار نيست.
احمدي نژاد تاكيد كرد: رفاه مردم در ايران تقريبا برابر متوسط جهاني است در حالي كه مصرف انرژي در ايران چهار برابر متوسط جهاني است.

وي افزود: بخاطر اشكالاتي كه در مصرف انرژي در كشور وجود دارد، اين ثروت الهي كه بايد در خدمت رفاه مردم باشد، امروز در خدمت رفاه عمومي نيست.

رييس جمهوري اسراف را يكي از اصلي‌ترين علت‌هاي وجود اشكال در استفاده از انرژي در كشور عنوان كرد و گفت : بدون مصرف اضافي هم مي توان همين سطح رفاه را براي مردم درست كرد.

** تحول عظيم كشور با صرفه جويي يك چهارم مصرف كنوني انرژي در ايران
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلويزيوني تاكيد كرد : اگر تنها يك چهارم 120 هزار ميليارد توماني كه اكنون صرف انرژي در ايران مي شود، صرفه جويي شود ، تحول عظيمي در كشور به وجود خواهد آمد.

وي افزود: نتيجه صرفه جويي يك چهارم 120 هزار ميليارد تومان، 30 هزار ميليارد تومان خواهد بود كه نصيب مردم خواهد شد.

رييس جمهوري از اشكالات هدفمند نبودن يارانه ها در حوزه انرژي اسراف و همچنين درست مصرف نكردن حامل هاي انرژي عنوان كرد و گفت : همين مقدار انرژي نيز كه مصرف مي كنيم عادلانه توزيع نمي شود، برخي 20 يا 30 برابر ديگران و برخي يك سي ام آن افراد مصرف مي كنند كه اين امر سبب ايجاد فاصله طبقاتي مي شود.
احمدي نژاد با يادآوري اينكه ما چهار برابر متوسط دنيا انرژي مصرف مي كنيم، ادامه داد: مي توانيم با يك چهارم اين ميزان مصرف به نقطه اي برسيم كه رفاه كنوني را داشته باشيم.

وي براي ملموس بودن رقم 30 هزار ميليارد تومان ناشي از صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي در يك سال گفت : كل بودجه عمراني سال گذشته كه در تاريخ كشور بي نظير بود و در واقع دولت سال گذشته پروژه هاي عمراني بسياري را اجرا كرده است ، حدود 20 هزار ميليارد تومان بود.

احمدي نژاد با تاكيد بر تحول ناشي از اين صرفه جويي گفت: فرض كنيم 30 هزار ميليارد تومان صرفه جويي شده به بخش مسكن وارد شود يا اينكه اين مبلغ به سمت بانك ها سوق داده و وام صفر درصد به مردم ارايه شود، مشاهده خواهيد كرد كه چه تحول عظيمي به وجود خواهد آمد.

رييس جمهوري گفت: مردم به اين ثروت ملي توجه دارند و صرفه جويي يك چهارم در مصرف كنوني حامل هاي انرژي قابل تحقق است.

احمدي نژاد كار صدا و سيما را براي آموزش عمومي در زمينه هدفمند كردن يارانه ها خوب توصيف كرد و اظهار داشت : بايد هدفمند شدن يارانه ها و صرفه جويي در مصرف انرژي به دليل اينكه به ثروت ملي مربوط مي شود در دروس مدرسه و دانشگاه نيز آموزش داده شود.
رييس جمهوري تصريح كرد: اگر كمي همت كرده، سيستم ها و روش كار خود را تغيير دهيم مي توانيم نصف اين مبلغ را صرفه جويي كنيم و در چنين شرايطي ايران پيشرفته ترين كشور دنيا خواهد شد.

احمدي نژاد با بيان اينكه به دليل اهميت موضوع دولت وقت بسياري براي اين موضوع صرف مي كند، اظهار داشت: از چند سال قبل سعي شده تا تمام توان كارشناسي كشور براي تحقق اين هدف بسيج شود.

احمدي نژاد اظهار داشت دولت براي اين منظور برنامه ريزي جامعي انجام داده ، بسته هاي گوناگوني تهيه كرده و مشغول مذاكره با مسوولان حوزه هاي صنعت، بازرگانان، كسبه، تجار، صادركنندگان، كشاورزان، دست اندركاران حمل و نقل درون شهري و برون شهري و بخش هاي ديگر است.

احمدي نژاد همه را پيروز اين قانون توصيف كرد و توضيح داد: براي اينكه هدفمند شدن يارانه ها به خوبي آغاز شده و با كمترين شوك و تنش در زندگي مردم همراه باشد، دولت كارهاي مضاعفي مثل اعلام يكماه بنزين بيشتر انجام داده و براي شبكه حمل و نقل برون شهري و كساني كه گازوييل مصرف مي كنند كارتشان تا حدود 10 روز با قيمت قبلي شارژ شده است.

وي خاطر نشان كرد: براي هماهنگي با اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها همه پمپ بنزين ها و جايگاه هاي عرضه گاز طبيعي به سيستم هاي كارت خوان مجهز شده اند.

** دعوت رييس جمهوري از مردم براي صرفه جويي در منابع انرژي
رييس جمهور با تاكيد بر اين كه اگر همت كنيم مي توانيم حرف اول را در اقتصاد دنيا بزنيم، از مردم خواست كه در مصرف منابع انرژي صرفه جويي كنند.

احمدي نژاد افزود: ما بايد با كمك يكديگر جايگاه ايران را بالا ببريم و كشورمان را به نقطه اوج برسانيم زيرا ايران اين شايستگي را دارد.
رييس جمهور اظهار داشت: ما نبايد ضعفي در كشور داشته باشيم و نبايد بگذاريم آنان ما را دست كم بگيرند؛ ايران كشور بزرگي است و هيچ كشوري به اندازه ايران تمدن؛ دانشمند و ارزش هاي انساني خلق نكرده است.

وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران در فناوري هسته اي به پيشرفت خوبي رسيده است اظهار داشت كه ما مي توانيم ظرف سه چهار سال آينده موجود زنده به فضا بفرسيم.

رييس قوه مجريه در ادامه گفت: بنده طرفدار مردم هستم و تا روزي كه بنده باشم براي مردم خدمتگزاري مي كنيم؛ دولت جمهوري اسلامي همواره در دفاع از حقوق مردم ايستاده است.

وي در اين مصاحبه تلويزيوني با بيان اين كه يك ميليون خانه روستايي توسط دولت نوسازي شده است به ماموريتهاي آتي دولت در اين زمينه اشاره كرد و گفت: هنوز دو ميليون خانه روستايي نوسازي نشده است و جوانان روستايي بايد صاحب مسكن شوند.

احمدي نژاد با بيان اين كه روش ناعادلانه در توزيع منابع كشور بايد اصلاح شود اظهار داشت كه اگر اين روش اصلاح شود تا 30 سال ديگر عدالت به صورت برابر اجرايي شده و همه برابر بهره مند خواهند شد.
وي تاكيد كرد اگر اين طرح اجرايي شود؛ كشوري آباد خواهيم داشت و ديگر جوانان ما با مشكلاتي از جمله مشكل مسكن رو به رو نخواهند شد.

وي با اشاره به برنامه هاي دولت براي تامين رفاه مردم گفت: ما نبايد بگذاريم به خاطر يك بيماري؛ خانواده اي ساقط شود و يا جواناني با مشكل مسكن رو به رو شوند همه بايد از بيمه؛ بيمه تكميلي و بيمه طلايي بهره مند شوند.

وي با بيان اينكه قانون هدفمند كردن يارانه ها از مدت ها قبل شروع شده و بخش عمده اي از اين قانون آغاز شده است اظهار داشت كه ما هم اكنون آزادسازي قيمت نداريم، بلكه يك مقدار اصلاح قيمت داريم.

رييس جمهور با اشاره به اين كه آزاد سازي در مرحله نهايي است و ما هنوز بايد چند مرحله جلو برويم تا به آن برسيم گفت: ما به اندازه اي كه امسال در بودجه پيش بيني شده جلو رفته ايم.

وي با اشاره به فعاليت ستاد هدفمند سازي يارانه ها در سال جاري گفت:‌ اطلاعيه هاي مربوطه را آماده كرده ايم و بعد از گفت وگوي امشب اين اطلاعيه ها پخش خواهد شد.

وي تاكيد كرد كه ان شاء الله از ابتداي فردا روز يكشنبه 28 آذرماه اين كار را شروع مي كنند.

وي همچنين به اختصاص سهميه حمايتي بنزين جهت خودروهاي شخصي اشاره كرد و گفت: سهميه بنزين در كارت خودروها شارژ شده و هم با قيمت جديد سهميه بنزين شارژ شده است.

**مردم بنزين ذخيره سازي نكنند
رييس جمهور در ادامه از مردم درخواست كرد كه مردم بنزين را ذخيره نكنند تا اين طرح به صورت عادلانه براي همگان اجرايي شود.

وي گفت: اين طرح دراز مدت است و هم بايد با هم جلو رويم و به حق خود قانع باشيم تا امنيت و دلخوشي در كشور حكم فرما شود.
وي ادامه داد: همه با هم جلو مي رويم همه به حق هم قانع باشيم اين كه به سهم خود قانع باشيم امنيت آرامش و دلخوشي مي آيد.

** ملت ايران از اين آزمايش سربلند بيرون مي آيند
احمدي نژاد در ادامه از همه مردم خواست تا براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دست به دست هم دهند تا اين كار بزرگ به نام ملت ايران ثبت شود.

رييس جمهوري تاكيد كرد: من مطمئن هستم كه ملت ايران در اين آزمايش سربلند بيرون مي آيند.

وي افزود: اين طرح به خوبي اجرا خواهد شد و موجب افتخار ملت مي‌شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه براي اطلاع رساني دقيق در خصوص اجراي اين قانون پايگاه هاي خبري راه اندازي شده است و مسوولان براي پاسخگويي به مردم آماده هستند، اظهار داشت: با آغاز اصلاح قيمت‌ها مرحله نخست اجراي اين قانون تكميل مي شود و اگر دولت در اين مرحله ضعف و اشكالي در اين زمينه ديد، آن را اصلاح خواهد كرد.

رييس جمهوري درباره تخلفات برخي افراد در مسير اجراي اين قانون خاطر نشان كرد همه بايد مراعات حال يكديگر را نمايند زيرا همه تحت حاكميت خداوند هستند و هر فرد از همان دستي كه مي دهد، مي‌گيرد.

احمدي نژاد همكاري مردم در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را عالمانه توصيف كرد و با تقدير از همكاري آحاد ملت ايران اظهار داشت: ملت ايران در اين زمينه بسيار متين و زيبا عمل كرد.

وي افزود: در كشورهايي كه اقدام به اين كار كردند در بخش نخست كه پر حجم‌ترين كار اصلاح قيمت‌ها است، نوعي به هم ريختگي ديده مي شد به طوري كه برخي از اقشار در اين طرح ديده نشدند كه همين مساله برخي مشكلات را در اين كشورها پديد آورد و برخي از مردم از نظر اقتصادي نابود شدند.

وي تاكيد كرد: در مسير اجراي اين قانون نه تنها هيچ مشكلي در كشور وجود نداشت بلكه كارها به صورت بسيار روان انجام شد.

رييس جمهوري از آحاد ملت بخاطر اين همكاري تشكر كرد و گفت: از كساني كه ثبت نام كرده و حساب باز كردند و حتي كساني كه به دليل تمكن مالي نام نويسي نكردند، تشكر مي‌كنم.

احمدي نژاد با بيان اينكه دو دهك درآمدي براي دريافت يارانه ها ثبت نام نكردند، اظهار داشت: نزديك به 15 ميليون نفر براي دريافت يارانه ها ثبت نام نكردند كه اين كار بسيار زيبايي است كه فرهنگ ايران اسلامي را نشان مي دهد.

وي همچنين از كساني كه از اين پس از دريافت يارانه‌ها انصراف خواهند داد نيز تشكر كرد.

**افتخار اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها متعلق به همه ملت ايران است
رييس جمهوري در ادامه اين گفت وگوي تلويزيوني با بيان اينكه افتحار اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها متعلق به همه ملت ايران است، گفت : همه بايد به دولت كمك كنند تا اين طرح به خوبي اجرا شود.

احمدي نژاد اظهار داشت : اين طرح كه متعلق به احمدي نژاد و يا دولت نيست و به جاي ايراد گرفتن همه به اجراي آن كمك كنند.

**توصيه احمدي نژاد به رانندگان؛ اصناف و صنعتگران
احمدي نژاد در سخنان خود خطاب به راننده ها گفت: راننده ها زحمتكش ترين و پاك ترين و كم توقع ترين اقشار جامعه هستند. راننده بخشي از اقتصاد كشور را اداره كند.

وي اظهار داشت: آنها شبكه خون رساني كشور هستند؛ شبكه كالا رساني همانند شبكه خون رساني در بدن است كه يك لحظه توقف ندارد و دائما خون را پمپاژ و به هر سلولي به موقع مي رساند.

احمدي نژاد از رانندگان؛ اصناف و صنعتگران خواست كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها همانگونه كه با هم قول و قرار گذاشتيم پيشگام اوليه باشند.

** دولت گروه هاي تخصصي را در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پيش بيني كرده است
مجري در اين گفت و گوي زنده تلويزيوني خطاب به رييس جمهوري گفت: يكي از اقدامات شما در زمان مسووليت شهرداري تهران تعبيه دوربرگردان ها در بزرگراه ها بود كه بسياري از گره هاي ترافيكي را حل كرد. اگر در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دولت به مشكلاتي برخورد كند ؛ آيا دوربرگردان هاي اقتصادي نيز در نظر گرفته شده است.

احمدي نژاد نير گفت: در اجراي اين قانون هركجا مشكلي پيش بيايد مردم خبر دهند. دولت پيش بيني گروه هاي تخصصي را كرده است كه اين گروه ها مشكلات را حل مي كنند.

وي افزود: مشكلي نيست كه قابل حل نباشد تا آنجا كه مي توانستيم جزييات را جلو رفته ايم اما نمي گوييم كه 'عالم دهر' هستيم و همه موارد را مي دانيم.

رييس دولت دهم تصريح كرد: ممكن است مشكلي در اجراي اين قانون پيش آيد؛ بايد برطرف شود. از نظر ما در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها از اين تاريخ به بعد هيچ مشكلي نيست كه نتوانيم حل كنيم.

احمدي نژاد اظهار داشت: اگر كسي اقدام نامناسبي را انجام دهد ؛ انگيزه اقتصادي است كه پيش بيني هاي لازم در اين زمينه انجام شده است. اگر موردي نيز پيش بيني نشده باشد دولت آمادگي دارد بلافاصله به محل برود؛ كمك و مشكل را برطرف كند.

رييس جمهوري ادامه داد: در طرحي كه ديگران اما و اگر مي كردند و اظهار داشتند با اجراي اين قانون فقر در جامعه اضافه مي شود؛ دولت تلاش دارد فقر ؛ تورم ريشه كن و اقتصاد شكوفا شود و همبستگي و دلبستگي افزايش يابد و دل ها به هم نزديك شود چراكه ما مي خواهيم عادلانه قانو?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ايراني 30 آذر 1389
خدا به داد هم مون برسه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.323 seconds.